femkediscoversdownunder.reismee.nl

Town of 1770 & Agnes Water

hoi,

Na mijn ziekzijn en afkeer van Airlie Beach en het korte bezoek aan het Art Deco stadje Mackay was het tijd voor een 7-uur durende busrit. Mackay naar Town of 1770. Vernoemd naar het jaar waarin Captain Cook hier neerstreek.

Het dorpje met slechts 80 inwoners, een pub of twee, een surfschool en een handjevol restaurantjes lag prettig tussen de palmen en aan het strand. Geen MacDonalds, geen Subway, geen KFC en met name geen toeristen... Heel prettig na de hectiek in Airlie Beach en Cairns. Een dorpje om even niks te doen, te relaxen, te laten bezinken wat ik allemaal had gezien en meegemaakt de afgelopen weken. Zeven weken alweer vandaag..

Mijn hostel met de toepasselijke naam 1770 Backpackers was ontzettend leuk en relaxed; een grote tuin met hangmatten, ligstoelen, overdekt terras met tv en veel hoekbanken, relaxte mensen, leuke werknemers en veel palmgeruis. Even bijkomen. Aangezien mijn bus die nacht om 2.15 s'nachts was vetrokken en ik om 10.00 in 1770 aankwam na weinig te hebben geslapen was ik daar juist aan toe.

Eion, mijn compaan was eerder die nacht aangekomen en we besloten naar het strand te gaan om fijn te relaxen. Beetje surfers kijken, boek lezen, naar de wind luisteren en uiteindelijk gewoon keihard in slaap vallen. Gevolg; toch knetterhard verbrand. (ja, wel ingesmeerd..) Auw!

S'avonds lekker gekookt en een beetje gehangen in de hangmat, boeken gelezen, lonely planets bestudeerd, beslissingen gemaakt en redelijk vroeg naar bed. Want morgen was de grote dag...

Dus.. vandaag.. of.. gister..(15okt.) was de dag dat ik voor het eerst surfen mocht.. Ik ging een les nemen maar hoorde daar zulke slechte verhalen over dat ik besloot gewoon een softboard te huren en Eion mijn instructor te maken. Hij had tijdens zijn reis in Zuid-Afrika redelijk wat lessen gehad en dus vond hij dat hij het mij ook kon leren. Dat pakte iets anders uit. De golven waren heel sterk en kwamen zo snel achter elkaar dat ik niet eens tijd had om normaal op dat board te balanceren, te peddelen en te wachten op een goede golf. Laat staan er in een keer op staan en daadwerkelijk te surfen.. sjeezus, moeilijk man.. Na honderd keer kopje onder in het enorm zoute water en mijn lenzen zowat weggebrand door het zout besloot ik het maar evenvoor gezien te houden.

Rond kwart voor drie die middag zouden Eion en ik worden opgehaald door onze toerleider voor de toer die middag. Scooteroo Tours.. Een drie uur durende tour op Choppers door de omgeving van Agnes Water en 1770 langs de oceaan, op zoek naar kangaroos en zonsondergang bij de oceaan.. Daar aangekomen mochten we een motor uitzoeken en ik koos natuurlijk voor de nationalistische; die met de Australische vlag. Na onze uitleg omtrent het rijden van een motor en het voorkomen van ongelukken gingen we de weg op. Ja, de gewone normale weg, femke op een motor, in haar hempje, 80 km per uur, aan de linkerkant van de weg.. dus.. Superleuk dat het was! Een van de leukste dingen die ik heb gedaan tot nu toe! Onwijs gelachen met Eion om onze belachelijke look met de helmen en we vonden onszelf ontzettend cool.

Heel veel, ontzettend veel kangoeroes gezien, de grootste tot nu toe, over bergen, langs de oceaan, door lieflijke dorpjes.. scheurend op een motor. Wedges met chilli sauce en sour cream gegeten om de avond af te sluiten met de groep, een paar Afrikaanse woorden geleerd van de instructeur (string = amperbroekie, altijd handig..??) en na zonsondergang de motor weer op terug naar het kamp.

S'avonds weer lekker gechilled in de hangmat, op de banken en vroeg naar bed want mijn bus naar Noosa zou alweer om 6.20am vertrekken.. lekker is dat.. weer 8 uur in de bus. Langs Bundaberg, Maryborough, Childers, Hervey, Rainbow Beach rond 15.00 aangekomen in Noosa. En... HET REGENT.. keihard.. de hele weg... oh oh... maar het is niet koud dus ja, ik ben niet van suiker..!

Nu zometeen waarschijnlijk naar de film, lekker in het donker terwijl het buiten regent en daarna terug naar mijn hele mooie Hostel, in een oud houten hotel vol glas in lood en mooie elementen..

Fijne dag vandaag!

xxx

Reacties

Reacties

dineke

wauw!!!lekker touren op de motor.....heerlijk!!!!

gelukkig ben je snel opgeknapt!!

fenke lekker verbraaaan........oeoeo

je gaat daar daadwerkelijk echt een mooi kleurtje krijgen!hoppatee!!!!!!

he geniet su!!

Eva

Wat een coole dude ben jij! Super leuk om je zo helemaal te volgen. Al lijkt het in een ander universum in een andere tijd. Hier zijn de bomen al weer aan het verkleuren en is de lucht voornamelijk grijs. Wees maar blij dat je dit deel van het jaar mist! Dikke kus

fred

schitterend verhaal. ik zie het helemaal voor me! Jammer dat je daar zo snel weer weg gaat!


xx

Martijn

Jahoor. Terug die plank op jij! Nog 100 keer gespoeld worden, gewoon doen, tot je erop staat. En vrij zul je zijn.
Dus: board onder je arm en aan de slag.

x

Een ouder van reislustige dochter

Ik toets op Google Agnes Water in en kom op jou site.
Leuk ook van een ander de reisverhalen te lezen. Misschien vind je het raar maar ik schrijven.Je kent me niet en ik jou ook niet, maar onze dochter maakt ook een reis door heel Australie en wij als ouders hebben dit vorig jaar gedaan maar niet zo uitgebreid. Agnes Water waren wij ook op doorreis op aanraden van een campinghoudster. Niet belangrijk maar kon niet laten jou even veel genoegen met je reis te wensen en geniet met volle teugen. Je weet nooit of het er nog eens van komt.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!