femkediscoversdownunder.reismee.nl

Cape Tribulation

Ola!

hier nog even eenverslag van mijn trip naar cape Tribulation, het was namelijk tot dan toe hetmooiste en leukstewaar ik was geweest en dus moeten jullie dat lezen en zien! gna!Op het moment zit ik alweer in Airlie Beach na Cairns, Mission Beach, Townsville en Magnetic Island.. Maar eerst dus terug naar Cairns, Cape Tribulation.

Cape Trib maakt deel uit van het Daintree National park en bestaat uit regenwoud. Dit park ligt zo'n 150 km boven Cairns. Ik werd bij mijn Hostel opgehaald waarna we naar het eerste punt reden, een cruise over de Daintree River. Een supermooie rivier in het midden van regenwoud. We waren natuurlijk op zoek naar krokodillen maar konden ze niet echt vinden. Totdat we scarface zagen liggen, een 4 meter lange krokodil.. waargh.. later nog een kleinere zien liggen, met zijn bek open, chillen in de zon

Na de cruise reden we door naar het Maraddjawoud, waar we een wandeling door het regenwoud gingen maken. Wow! regenwouden zijn de mooiste bossen ever.. Zo'n verscheidenheid aan palmen, mangrovebomen, bloemen, vogels, insecten.. De wandeling was veel te kort maar gelukkig sliep ik die nacht in een houten huisje in het regenwoud, naast het strand. Ik had inmiddels mijn nieuwe vrienden Larysa (uit Belarus, wit rusland) en Eion (uit Londen) ontmoet, sliep met hen in een kamer en besloten wandelingen te gaan maken.

Ons huisje was al supermooi en na 200 meter liepen we vanuit het regenwoud zo hop, het strand op. De plek in Australie waar het regenwoud het strand ontmoet. Blauwe zee, palmen, mangrovebomen midden in de zee, creeks en achter ons het regenwoud. We maakten een lange wandeling over het strand, door het woud, lagen op het strand en zwommen in de zee..

S'avonds eten in de bar in het woud en veel gelachen met zijn drieen. Rare foto's gemaakt en hop naar bed om de volgende ochtend een bushwalk te gaan doen. Goed geslapen maar honderd keer wakker geworden van geluiden van gekko's, vogels, de keiharde regen en gesnurk van een van de reisgenoten.

S'ochtends de wandeling naar de Lookout gemaakt waar we een mooi uitzicht hadden over de bergen, woud en de zee. Weer even op het strand gelegen, boeken gelezen, gelunched en rond een uur weer de bus in waarna we naar een andere lookout gingen, die hoog in de bergen lag. Daar een foto kunnen maken tussen de andere 3800 toeristen en weer de bus in naar Mossman Gorge. Een waterhole in het midden van het woud tussen de rotsen, een gorge.

later naar het pittoreske plaatsje Port Douglas gereden waar we een fijne Latte dronken en we na een uurtje weer de bus inmoesten, op weg naar Cairns..

Terug naar het te toeristische Cairns, weg uit de natuur, terug naar de massa, naar salou.. Cairns is niet mijn ding.. we wilden blijven!

xx

Fred

"We wilden blijven, maar we moesten terug" kent u die uitdrukking?....................
Het was dus genieten in maraddja en je foto's , hier en daar een beetje onscherp, zijn er mooie getuigen van. Dat prachtige brede en verlaten strand met het woud op de achtergrond. schitterend!

Kus

dineke

linzi heeft haar eerste tandje.......;
;
;
je verhaal is ook skitterend hoor!!!!

Marvanhar

Hoi reiziger,
Je doet het goed zeg!!! Je hebt echt de mooiste plekjes gezien. Wat is het toch fantastisch. Ik kan allleen maar denken: Ik wil er ook heeennn!!
Tante Anna en oom Theo uit Adelaide zijn hier net geweest. We hebben het nog over Mossman en Port Douglas gehad. Zij willen volgend jaar weer rond rijden vanuit Adelaide langs de oostkust naar Alice en misschien Darwin. Te gek toch als je ouder dan 80 bent!!
Maar goed jij doet het nu en je geniet ervan. Kon je maar langer blijven in Cape Trib. Magnatic Island en Airlie beachz ijn we ook geweest. Leuk hè, die flying dogs. Ze sabbelen 'snachts op vruchten en spugen de pit op je tent. Maar als je door een kolonie loopt stik je van de stank van hun schijt.!
Het mooiste vond ik als je ze 'savonds zag uitvliegen met honderden tegelijk.
Als je verder afzakt, kijk dan of je bij Gympie naar de kust naar Rainbow Beach kan komen en van daaruit een tour over grootste zandeiland Fraser. Ook fantastisch. Er zijn geen asfaltwegen en er wonen bijna geen mensen.
En als laatste gefeliciteerd met Den Helderrrrr!!!!

Groetjes en laifs Marharpir