femkediscoversdownunder.reismee.nl

Townsville en Gouden Kalveren

Hee!

Gistermiddag vanuit Mission Beach aangekomen in Townsville. Een mooi stadje vol oude vicoriaanse gebouwen en een leuke, relaxte sfeer. Sinds vorige week reis ik samen met mijn Duitse reisgenootje Melanie en mochten we vannacht onze eerste tweepersoonskamer betrekken.

Gister eerst naar de jaarlijkse strandmarkt waar je je verbaast over de universele lelijkheid van artikelen die verkocht worden. Ja, ook in Australie verkopen ze gelkaarsen, windlichten met zand, klokken in de vorm van vissen en de lelijkste t-shirts, armbandjes en bloempotten..

De avond besloten in een aantal pubs en barretjes waar overal live muziek was en we konden genieten van de lokale zangkwaliteiten. Deze was lang niet slecht. Het was zo'n 32 graden en dus konden we tot laat buiten zitten en genieten van de enorme hoeveelheid en luid gekwetter (wat zei je??!!) van de Lorikeets.. de groene papegaaien. Ook veel lawaai en gefladder van de enorme hoeveelheid vliegende honden hier, enorm grote vleermuizen.

En dan midden in de nacht, zes uur lokale tijd, wakker te worden gebeld door broerlief met het heuglijke nieuws dat 'mijn' film Den Helder de Gouden Kalf voor beste televisiefilm in de wacht had gesleept.. Joeghee!! En dubble applaus voor Robert de Hoog, een van de acteurs uit Den Helder. Hij won het Gouden Kalf voor beste acteur voor zijn rol in Skin.. Go Robert!! (ja ja, ik weet dat je dit leest..)

morgen vetrek ik naar Magnetic Island waar ik overnacht in Koala Village, een huisje in het regenwoud op een eiland aan het strand vol koala's.. dus..

xxx

fred

Ja, geniet er maar van, al die schattige lorrekeets, wan t er is geen land ter wereld waar je ze uberhaupt in het wild kan bewonderen en in dergelijke massaliteit voorkomen. enjoy it now!

tût

joris

ouwe vogelaar!!!

mamsie

Hoera !!!! Een gouden kalf voor Den Helder.... heb jij toch maar mooi aan mee gewerkt ! Ook geweldig voor Robert de Hoog nu al een gouden kalf..... Je vermaakt je wel zo te zien en grappig die Lorikeets zo frank en vrij te zien vliegen .Zal anders wel een hels kabaal zijn het doet me een beetje aan de halsbandparkieten in Amsterdam denken. Veel plezier Magnetic Island met zijn Bounty stranden Toedeloe xxxxxx

Rutgrrr

Hee daar! Lekker bezig hoor! Over lokale gitaarhelden: check John Butler Trio.

Groetnis ut New York!

dineke

top man, een gouden kalf!!
wat vreselijk 32 graden in de avond....(hihihi)

proost!