femkediscoversdownunder.reismee.nl

Tropical Cairns

g'day!

Woeensdagmiddag metQantas naar Cairns gevlogen en daar rond kwart voor acht aangekomen, weer een half uur extra tijdsverschil ten opzichte van Nederland. In totaal nu dus zo'n acht uur.

Met de shuttle naar Rosies Backpackers gebracht waar een fijne, relaxte sfeer hangt. Hippiesuit Israel, surfdudes met huncamper en vuurspuwactiviteiten en duitsers.. veel duitsers.. Woensdagavond afgesproken met een Duitsmeisje die ik in het vliegtuig had ontmoet.S'avonds in het hostel nog wat gedronken met de medehostelgangers om later fijn in mijn stapelbed te kruipen en voor het eerst sinds tijden uit te slapen.

Donderdag de stad een beetje verkennen, het is werkelijk bomvol met toeristen, vrijwel allewinkels zijn op toeristen gebaseerd en alle reisburootjes proberen je binnen te halen voor een van hun toers. En die van hen zijn natuurlijk altijd de beste en goedkoopste. Langs de haven gelopen, uitkijkend op de groenste bergen. Het was warm maar erg bewolkt met hier en daar een miniscuul regenbuitje. Veel mooie gebouwen, tropische bomen, palmen en papegaailawaai.

Aangezien ik bij mijn overnachting een gratis maaltijd krijg aangeboden bij een bar genaamd de Woolshed had ik daar met Bianca, het duitse meisje, afgesproken. Vol met backpackers die gretig hun gratis maaltijd zitten te eten. Na ons geweldige diner (spaghetti) rondje gemaakt en met een drietal Aussies een pub ingedoken. We kwamen er al snel achter dat ze enorm dronken waren en niks anders te melden hadden dan 'yo, mate'.. ok..

Op naar een ander cafe waar we natuurlijk (niet omdat we zo cool zijn, omdat we toeristen zijn) weer meteen werden aangesproken door een groep Aussies. We sloten ons aan bij de groep, dronken een biertje en gingen naar de PJ O'Briens. De Ierse pub serveerde gratis champagne tussen 10 en 11 aan de Ladies..geserveerd door mannenmet ontbloot bovenlijf.. nou ja mannen..Hierna naar de Rhinobar waar we een klein dansje waagden, een baileys dronken, meer reizigers tegenkwamen en twee mensen van mijn Alice Springs tour. Best klein dat Australie..

Nu net twee toers geboekt; morgenochtend tot zondagavond naar de regenwouden van Cape Tribulation waar ik overnacht in een huisje in het woud aan het strand! Dinsdag is dan de dag dat ik snorkelen en duiken mag... met de boot naar het Great Barrier Reef.. vissen bekijken..

xxx

p.s. voor alle ouders envriendendie bezorgd zijnover het drankgebruik: valt best mee.. :)

Reacties

Reacties

Martine

Jojo Hoebelaar!!!
Klinkt goed allemaal! Ben benieuwd naar foto's van deze nieuwe omgeving..Ik zal je dit weekend een uitgebreide mail sturen meissie! Miss you...
xx

Robert

Femkeee !!! Je was op tv bij de wereld draait door, met vanwege de vis:D Jeeeeeeee
En wat een leuke verhalen schrijf je! Leuk dat je het goed hebt, kom je nog wel terug??;)

Dikke Zoen!

mamsie

Wat een verhalen weer magnificent!En over het eventueel drankgebruik maak ik me geen zorgen ....Miss Baileys. bye lief..dikke kus.

marlies [marie] veldhoen

hi femke i am a cousin of your father.my mother was rie schouten your grandfathers sister. i have just returned home and hugo schouten sent me your blog.i live in adelaide and my daughter lives in sydney. if you wish to make contact we would love to hear from you.bye from marlies

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!