femkediscoversdownunder.reismee.nl

Woestijn en Aboriginals

Howdy!

Vannacht mijn eerste nacht in een hostel in Australie. Samen met vijf andere meisjes in stapelbedden, wakker worden van wekkers om vijf uur s'morgens, gesnurk en een nachtelijke sms. Wel even wat anders dan het bed in Perth.

Rond negen uur opgestaan nadat iedereen alweer weg was, de ene naar Melbourne, de ander naar Adelaide, weer een ander met de tour mee naar Ayers Rock. Meteen overviel de eenzaamheid en het verdrietige gevoel van 'waar zijn nou mijn vrienden'.. Gelukkig mengden die ene traan zich snel met het douchewater.

Even ontbeten en daarna richting het centrum van Alice Springs gelopen. Weer was het ongelooflijk heet, zo rond de 33 graden. Wandelend over de rode aarde vraag ik me af wat de mensen die hier wonen doen, waarom ze hier wonen en hoe bizar dat moet zijn. Het is namelijk echt in de middle of totally nowhere.. Mocht je naar een andere stad willen moet je altijd enorme afstanden afleggen.

De hoofdstraat in Alice is dan wel weer leuk, winkeltjes, cafe's en veel toeristen. Van de 10 mensen die je tegenkomt in Alice schijnen er 6 toeristen te zijn. Veel aboriginals ook. Interessante mensen, iedereen lijkt tolerant naar ze te zijn maar ik weet niet of dat daadwerkelijk zo is. Als je groepen tegenkomt zijn het totaal andere mensen; ze lopen allemaal op blote voeten, ongekamde haren, snottebellen, kinderen in het park aan de bh-loze borsten, veel geschreeuw en drankgelach. Ik zou graag met ze willen praten, misschien wordt dat de missie voor morgen..

Vanaf vorige week is er het Desert Festival en dus was er vandaag een markt en diverse optredens van locale bandjes; oftewel veel didgeridoo's. Hierna even een kop koffie gedronken op een terras en mijn dagboek bijgehouden want ik weet zo af en toe niet meer wat ik nou allemaal heb gezien en gedaan.

Een lekkere maaltijd gegeten en daarna teruggelopen naar het Hostel waar ik nog maar even een extra nacht hebt geboekt en mijn 3-dagen durende tour nara Uluru, Kings Canyon, en de Olga's. Ik vertrek zaterdagochtend en kom maandagavond terug.

Dan wellicht dinsdag met de trein of bus naar Adelaide, of toch naar Cairns.. Oftewel het noorden of het zuiden.. tips?

xxx

Reacties

Reacties

joris

pure poetry

Marian (van Harry)

Hoi die Fem,
Wat leuk om je verhalen te lezen. Dapper dat je in je eentje bent vertrokken. Maar zo maak je wel veel contact met anderen!
Toen wij met ons gezinnetje rondtrokken maakte je minder snel contact met anderen. De mensen vonden het vaak wel heel leuk als we vertelden dat we 5 maanden in tentjes en een 4Wdrive met z'n viertjes Australië doorcrosten.

Je vraagt je af wat je hierna wil gaan doen?? Daar heb ik wel een tip voor: Omdat je met verschillende klimaten te maken hebt, kun je het beste eerst naar Cairns en eventueel nog Darwin toe gaan. In oktober begint het daar aardig sticky te worden en dat wordt de komende maanden alleen maar erger, heet en vochtig, mmmm , niet lekker.
Ook als je wil snorkelen op het rif is het nu nog wel te doen. Straks is het cloudy en kan het flink waaien. De snorkelbootjes varen dan niet uit.
Het noorden is echt niet lekker om te zijn in onze winter.
En straks is het juist lekker warm in het zuiden Adelaide, Sydney en Queensland zijn dan prima. Nu zal het daar nog een beetje fris (16 graden) zijn.
Maar je moet maar zien.
Have fun bij Ulhuru, Kings Canion en de Olga's.
vooral Kings Canion vond ik prachtig. Je kunt daar een super mooie wandeling maken. Maar wel vroeg beginnen 'smorgens anders dan ben je kapot.
Ik wil wel met je meelopen, hoor!!
Ik blijf je volgen.
Liefs en groetjes, Mar van Har

mamsie

Morgen dus Kings Canion en Kata Tjuta zal wel indrukwekkend zijn> Je komt daar waarschijnlijk zwermen zebravinkjes tegen volgens de boeken grappig , die had opa ook in de voliere weetje nog? Maar daar vliegen ze vrolijk en vrij .Ik heb van je vernomen dat je met een groep van 20 mensen gaat reizen tof leer je weer nieuwe lui kennen.nu Kek heel veel plezier en geniet ze en denk om je huidje en koppie! DOEI LIEF we bellen binnenkort wel weer

.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!