femkediscoversdownunder.reismee.nl

Scarborough Beach en de Kiwi's

Dinsdagochtend fijn vroeg opgestaan, zon in mijn kamer en dus had ik bedacht dat ik naar het strand ging. Scarborough beach zou een van de mooiste stranden van de oostkust moeten zijn volgens de Lonely Planet en dus besloot ik daarheen te gaan. Eerst met de bus naar Wellington St. station waar ik bus 400 richting Scarborough nam. Ik had geen enkel idee waar ik eruit moest maar tijdens de rit hoorde ik een jongen achter me zeggen dat hij onderweg naar het strand was, hoppa, stalken die dude..

Op het strand aangekomen zag ik het fantastisch blauwe water, de palmbomen en de boulevard. Ik wilde een stukje gaan lopen toen ik werd aangesproken door een groep zogenaamde coole dudes.. met surfplanken en al.. oh oh.. Nee, ik kwam niet uit Nieuw Zeeland, ja, wel uit Amsterdam.. 'Ooh, cool, come and join us'.. Binnen vijf minuten op het strand zat ik daar met een biertje in de hand (en ik drink helemaal geen bier, maar deze waren erg ok.. raar..) een surfhoed op mijn hoofd tussen een groep kiwi's die net naar Perth waren verhuisd of hier op vakantie waren. Binnen tien minuten stond ik op zes foto's en kreeg ik nog een biertje in de hand geduwd..

Ondertussen werden er meer sologangers aangehouden en dus was er ineens een meisje uit Tsejchie, een vrouw uit Zwitserland, nog een kiwi een een Canadees meisje met een afschuwelij amerikaans accent. ('Does Amsterdam really exist? I thought it only existed in Movies..! Like that film, 'Hostel', it's set in Amsterdam!! Oh my god, is it real?? I am so scared to go there after is saw that film' ) oh god... amerikanen..pfff...

Desalniettemin was dit mijn eerste officiele soort van ontmoeting als alleenreiziger.. En een hele leuke.. De hele middag op het strand gehangen, beetje gekletst en bier gedronken, mijn telefoonnummer expres verkeerd doorgegeven. Want ze mochten dan zogenaamd cool zijn, beetje saai als alles 'all good, yeah mate, all good, liking it, awesome, all good' is.. en die zin elke tien seconden..

Het word hier erg snel koud en dus pakte ik rond vijf uur de bus terug, overstappen op het station, en thuis aangekomen waarna ik met Rob naar de Flying Scotsman ging om even wat te eten, nee, zelfs met twee meisjes in huis gaat hij niet koken..

Sam kwam die avond nog en samen met haar en vijf jongens die we ontmoeten drankjes gedronken.. Een van hen was jarig en erg aardig, een van zijn vrienden was totaal hilarisch, de ander vond zichzelf fantastisch en kon onze eerlijkheid niet echt waarderen.. haha.. nerd.. Na aangeschoten thuis te zijn gekomen Robert gepest en werkelijk te dom zitten ouwehoeren..

dus..

xx

Reacties

Reacties

martine

hmmm....interessant!! die kiwi's, surfdudes, biertjes etc.
ik kreeg vandaag een envelop met Airmail erop...en jawel!!! je kaart is aangekomen!!! echt superleuk! Toch raar dat een kaart uit Friesland de weg naar mijn huis dan niet kan vinden....geniet ervan meisje!xx

dineke

het klinkt steeds maar weer fantastisch ...all good!!

je vermaakt je prima... yeah mate!!

fansels!!

grutnis dineke

marion

wat een verhalen weer , zo ontmoet je allerlei snuiters
helemaal te gek! Geniet er maar van meis vandaag is er een bijlage volkskr. betreft het filmfestival misschien kun je het via internet bekijken ,o.a 50 jaar filmacademie en een aankondiging van de one nightstand Den Helder .doei lief dikke x`

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!