femkediscoversdownunder.reismee.nl

WA Museum and Perth City Centre

oi!

Na zondag fijn in de tuin te hebben gezeten en in een dag een boek te hebben gelezen ging ik er maandag maar weer eens op uit. Het was warm en dus ging ik in mijn zomeroutfit de stad in.

Na een lange wandeling kwam ik als eerste weer in het culturele centrum en besloot ik naar het Western Australian Museum te gaan. Een historisch museum over de geschiedenis van Australie en natuurlijk met opgezette dieren, dinosaurussen, meteorieten en wat al niet meer. Dus stond ik oog in oog met het oudste dinosaurus skelet ter wereld, zag ik de grootste meteoriet ooit gevonden, werd ik angstaanjagend aangekeken door de amerikaanse bison en werd mijn geheugen weer even opgefrist..

Na deze culturele ochtend was het tijd om een oordeel te gaan vellen over de winkels in Perth. De straten zijn gewoon 'gewoon', niet veel bijzonder, veel winkels met supergoedkope kleding. A la C&A, erg engels en zogezegd ordinair. Daarnaast her en der een monumentaal gebouw, jaren geleden heeft het bestuur van Perth echter besloten dat ze een modernere stad wilde zijn en dus zijn veel van de monumentale gebouwen neergehaald. Eeuwig zonde want die zogenaamde modernisering is nu natuurlijk allang weer gedateerd.

In het midden van James St. is een gedeelte gebouwd genaamd London Court; een straat geheel in Engelse stijl. Grappig om daar doorheen te lopen en je te wanen in het middeleeuwse London. Hierna ergens wat wezen lunchen en uiteindelijk richting de Swan River gelopen. Daar fijn aan de oever gezeten en stukken in mijn boek geschreven.

De zon begon al onder te gaan en dus besloot ik richting huis te lopen.. (ondertussen word ik door Rob bekogeld met stukken karton.. mmh) Bij het stoplicht kwam ik een Nederlands stel tegen die mij waarschuwde voor de Australische mannen, enkel en alleen omdat hun dochter deze week zou bevallen van een baby en was getrouwd met een Australier. Maar maak jullie allemaal geen zorgen ik heb nog maar een paar leuke mannen gezien.. in een week... dus..

Richting huis gelopen tijdens een fijne zonsondergang, de verkeerde straat genomen waardoor ik heel ergens anders belandde maar ondertussen wel een nieuwe buurt leerde kennen en uiteindelijk aangekomen bij ons huis waar Sam al fijn aan het koken was en we gezellig met zijn drieen hebben gegeten en gedronken.. ze willen allebei dat ik hier blijf wonen 'because you're so much fun'

zo, er hoeft niet eens een man aan te pas te komen...:)

xx

Reacties

Reacties

joris

dat heet K.I.

mariken

:)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!