femkediscoversdownunder.reismee.nl

Perth en omgeving met Rob's Mum..

hiya!

gisterochtend werd ik om tien uur opgehaald door Dorothy, Rob's moeder. Nadat we elkaar eerder deze week hadden ontmoet stond ze er werkelijk op mij iets te laten zien van de omgeving.. Rob heeft dinsdag een pitch voor een serie commercials, is dus druk en daarom wierp zij zich op als mijn gids.

Hopla, om tien uur de auto in op weg naar Caversham Wildlife Park, want ik moest en zou natuurlijk de kangaroo's zien.. en koala's, en wallaby's en en en.. Rondje door het park gelopen, koala's met baby's geknuffeld, kookabburah's horen lachen, wallaby's geaaid en als absoluut hoogtepunt vrienden geworden met de kangaroes.. Jemig, wat een toffe beesten! Al lopend door het park komen ze op je af 'gehupt' op zoek naar de brokken die je bij je hebt.. aaahh.. Verder lagen veel dieren een beetje te zonnen, maar hee.. wie zou dat niet doen!

Rob's moeder nam mij daarna mee naar de Perth Hills, dus richting Kalamunda. Supermooie valleien vol Gumtrees en grasbomen, de zogenaamde Black Boys. Door de vallei gelopen via de Bibbulmum track en daar aangekomen bij de dam die water vanuit de bergen naar beneden brengt via een oude pijpleiding. Ingenieur O'conner maakte zich van kant nadat er na een dag nog geen water aan de andere kant was zich niet realiserend dat de pijpleiding wel 590 meter lang was en dat drie dagen zou duren.. arme man. Het naar hem vernoemde meer was bijzonder indrukwekkend, zo omgeven door de oude fabriek, dam en de waanzinnig mooie en vele bomen.

Na deze stop doorgereden naar de Swan Valley, waar de wijngaarden zijn. Helaas stonden deze nog niet in bloei aangezien het hier officieel nog winter is (22 graden ..!..) Wel heel veel mooie perzikbomen in bloei. Via schitterende bergen en dus mooie wegen richting een oud Arts&Crafts winkeltje en restaurantje gereden en geluncht. Natuurlijk mocht ik niks, maar dan ook niks betalen en moest ik daar mijn mond over houden..

Na de lunch doorgereden naar Kalamunda daar even rondgereden en het oude huis bekeken wat zij als eerste kocht, 40 jaar geleden, toen Dorothy vanuit Schotland naar hier kwam. Vanuit hier via de highway, met te gek mooie uitzichten, weer richting Perth gereden waar we naar de oever van de Swan River gingen. Deze oever vanuit dertien verschillende hoeken bekeken.. Dorothy vond het zelf maar al te leuk om met mij de toerist uit te hangen en daar hoorde ook bij dat ik volgens haar met alles op de foto moest.. ja, dat moest! haha..

Via South Perth richting het noorden gereden waar we naar Kings Park gingen en ik in het zonlicht nog een keer de stad kon bekijken. Vanuit de hoogte toch iets imponerender dan wanneer je loopt. Perth is niet echt een mooie stad, het heeft weinig echt oude gebouwen, veel industrial Areas. De buurten eromheen, alle kleine suburbs, zoals Mount Lawley zijn wel weer erg aantrekkelijk. Mooie winkels, mooie huizen (zoals op de foto's) en parken. Het voelt voor mij nog altijd een beetje als Londen maar dan vele malen kleiner.

Na het bezoekje aan Kings Park teruggereden naar Rob's huis waar Dorothy mee afzette.. 'Rob, can't be bothered to see his mum again' haha..

Superleuke dag en best veel gezien van de omgeving van Perth, althans dat denk je.. S'avonds terugkijkend op de kaart is het natuurlijk een flinke peuleschil.. mmh.. best groot dat land hier..

xxx

Reacties

Reacties

dineke

jeetje jeetje.....wat een avontuur allemaal!!!

vind het erg leuk om steeds al je stukjes te lezen!ik zit er gewoon op te wachten...hahaha

Je hebt nog genoeg te zien!ik wacht je verhaal weer af!
dikke kus dinus

joris

jaloers

mammie

Tof zeg dat je dit allemaal mee maakt en leuk om je verhalen te volgen .Ik ben benieuwd naar de volgende indrukken en fotos! Wederom aardig van Rob zijn mum om je dit allemaal te laten zien.DUIZEND KUSSEN en groeten van Bep,Carla,Hans,Mint,Anita,Tilly en Anna de j .XXXXX

robbie

Vergeleken met Amsterdam West, met een dakgoot-mus het absolute fauna-hoogtepunt, lijkt het me een vervreemdend idee deze gekke eilandbewoners recht voor je neus te hebben. Maar wat lief allemaal van Rob's mum, wie wil nou geen Rob's mum aan zijn zijde? Ik ben benieuwd hoe je ervaring is van het beschavings-niveau, omdat je telkens aan Londen denkt bij veel wat je ziet. Vind je het land op veel punten herkenbaar Westers, of is het echt uniek en anders, en niet te vergelijken? Geniet, liefs R

fred

Hoewel wij het al wisten begin je daar ook al behoorlijk populair te worden! wauw!

ps. wat een geweldige Kookaburah!

xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!