femkediscoversdownunder.reismee.nl

Western Australian Art Gallery, Northbridge, The Globe, wijn en baileys

Howdy!

het is vrijdagochtend, de zon schijnt, fris gedoucht en bijna onderweg naar de grootste bioscoop van Perth om in de Gold Class The Dark Knight te gaan kijken.. Exciting! Voor mij de eerste keer en voor Rob de zesde.. ehm.. ja...

Afgelopen woensdag via Mount Lawley en Hyde Park William St. uitgelopen wat je na een half uur brengt in Northbridge. Een gedeelte van Perth waar de hostels, reisburo's en dus ook backpackers zijn. Ik kwam er meteen een aantal tegen met de grootste backpacks ever en dacht, oh god, over een week sta ik ook ergens zo.. Toch echt heel fijn dat ik nu een eigen huis heb hier, hoef ik niet meteen aan alles te wennen.

Via Northbridge naar Perth's Cultural Centre gelopen waar het Western Australian Museum is, een soort natuurhistorisch museum, en verschillende art galleries. Ik ging naar de grootste, De Western Australian Art Gallery. Er liepen drie exposities; het werk van Grace Crowley (Australische kunstenares die als eerste kubistisch werk maakte), Frank Finder (over symmetrische dynamiek) en een tentoonstelling genaamd Wonderlust over de plaats van de mens in kunst, heel uitgebreid en breed genomen; over onze omgeving, materialen, ons verhaal. Interessante tentoonstelling en een mooie gallerie.

Daarna een stukje door de omgeving gelopen, een broodje gekocht, in de zon gezeten en weer teruggelopen naar huis. Rob en ik savonds een filmpje gehuurd en die gekeken. Wijntje erbij..

Gister, donderdag 4 sept., was Rob's moeder jarig en zij gingen samen lunchen. Natuurlijk moest ik ook mee want dat scheen leuk te zijn. Ok dan. Eerst s'ochtends een beetje in de zon gezeten, boekje gelezen. Daarna dus naar The Globe met Rob en zijn moeder Dorothy. Meteen maar aan de wijn, lekker gegeten en gezellig gepraat. Dorothy vond het leuk eindelijk weer eens met een Europese te praten, ze komt zelf uit Schotland.. ' Nice to sit here with such a young charming lady'... dus..

Daarna met Rob en een vriendin, Sheri, naar de Scotsman. Sheri komt uit Canada en is Rob's vaste kostuumontwerpster. Ze zou vandaag naar Broome vliegen voor een eigen project en dus wilde ze wat met ons drinken.(ik had haar al een keer eerder ontmoet). Na de wijn dan maar weer meteen aan de Baileys, hopla, alsof het niks is. Hartstikke gezellig, fijn gediscussieerd over de verschillen in filmland in Nederland en Australie. Financieel gezien dan. Ze verdienen hier belachelijk veel namelijk.. niet te doen gewoon. Daarnaast hebben ze veel grotere budgetten terwijl het uiteindelijke resultaat niet eens zo boeiend is.. sorry..

Sheri is superleuk en 'I would immediately be your friend if you were living here'.. blijkbaar vond ze mij ook best aardig.. Rond een uur of zes waren we weer thuis en hebben we een beetje gechilled enzo. S'avonds thuis met Rob en Sam gezeten en gegeten.. gezellig..

moet nu weg!

xxx

Reacties

Reacties

joris

dope shit!

doe de groeten

joris

oh ja, wanneer ga je verder trekken! of blijf je de hele tijd in P.

Tijn

Hela Hola Kindercola

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!