femkediscoversdownunder.reismee.nl

Hyde Park, The Rosemount, Cottesloe Beach en Subiaco

Hiya!

daar ben ik weer. Zaterdag op zondag erg slecht geslapen.. toch best wel last van die jetlag, de hele nacht wakker gelegen en dus maar om zeven uur opgestaan om vervolgens om negen uur weer in slaap te vallen.

Samen met Rob wezen ontbijten aan het eind van de straat bij The Globe, hij natuurlijk een echt 'mannelijk' en Australisch/Engels ontbijt met roereieren, toast en overheerlijke witte bonen.. jaiks! Voor mij dan maar een 'gewone' kom muesli met Australische vruchten..

Na ons ontbijt liepen we door de straten om vervolgens een wandeling te maken door Hyde Park. Een groot en mooi park gewoon om de hoek. Supermooie grote bomen met enorme wortels, palmbomen en vol Australische vogels als de Rosella en niet te vergeten de erg innemende Kookaburrah. Wat een leuke vogel. Rob en ik zaten op een bankje met onze koffie terwijl de vogel ons minutenlang aanstaarde en totaal leek te begrepen waar we het over hadden. We noemden hem Michael.. Ik hoop hem nog eens te zien want ik had mijn camera niet bij me.

Na de wandeling via een omweg naar huis gelopen waar we buiten zaten, beetje kletsten en ik wat in mijn beok schreef gingen we eten in The Rosemount. Een pub iets verder weg en dus gingen we met de auto. Een bord Beef Nachos naar binnen gewerkt en iets later naar de stad gereden. Daar naar Kings Park gereden en de Perth' Skyline bekeken in het donker. Indrukwekkend al die lichtjes en de Swan River in het donker. We reden een beetje door het Park want het schijnt gevaarlijk te zijn daar in het donker te lopen. Door de Suburbs gereden en vervolgens naar huis waar we Fightclub keken, een van Rob's (en Joris'!) favoriete films.

Vanmorgen om negen uur opgestaan, fijn gedouched, Rob had yoghurt en muesli voor me gekocht.. aahh.. en dus ontbeten. Een vriendin met haar hond Peddles kwam langs om iets af te leveren en dus gingen we met zijn drieen kofie drinken. Smiddags samen met Rob naar Cottesloe Beach gereden. Een strand in het zuiden van Perth.

Het strand ook waar Heath Ledgers wake is gehouden en waar al de gasten savonds in de zee sprongen. Raar om daar te zijn, de plek te herkennen van foto's die ik had gezien. Ik stond meteen oog in oog met de Stereotype Australische surfcultuur. Surfdudes op hun mountainbikes met een surfplank onder hun arm. De zee vol met surfers en een enkele zwemmer.

Het was erg mooi weer nadat het s'ochtends had geregend dus het was perfect om naar het strand te gaan. Na uitvoerig op een pier te hebben gezeten en de zonsondergang naderend dronken we een wijntje en een Heineken voor Rob op het terras aan het strand. Onwijs mooie luchten bekeken waarna we richting Subiaco's reden. Een suburb van Perth. We reden langs de Wagamama en besloten daar een typisch Japans-Amsterdamse maaltijd te eten. Rob was niet eerder bij Wagamama geweest en aangezien het een van mijn favorieten in Amsterdam is was het mijn taak hem dit te laten zien.

Naar huis gereden waar Sam(antha) was, een vriendin van Rob die d/eze week zijn huisgenoot word. Samen met haar een Ikea kast in elkaar gezet (hoezo vakantie?) en met zijn drieen een drankje gedronken.

Net een filmplje gekeken en nu naar bed. Het is inmiddels alweer kwart over twee snachts geweest.. Morgen even de stad in voor een Australische simkaart en een stekker.. Verder waarschijnlijk overdag naar Kings Park waar het nu, in het begin van de lente, erg mooi schijnt te zijn.. Verder geen idee..

Vrijdag misschien naar een optreden van een bandje van vrienden van Rob.. Ik weet niet tot hoelang ik in Perth blijf maar aangezien Rob vakantie heeft en dus alle tijd wil ie alles laten zien alhoewel hij blijft zeggen ' why did you came to Perth, you nutter, there's nothing to do here'

mmhh.. ik vermaak me prima!

kuskus

Reacties

Reacties

Markoesa

Oh mijn liefje wat klinkt dat allemaal heeeeeerlijk!!!!!! Ik mis je hier hoor, in regenland. Maar trek je er maar niks van aan! Geniet! x

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!