femkediscoversdownunder.reismee.nl

Vast in Bangkok

Sawadee ka!

Na die fijne week op Ko Tao, de watergevechten, de nieuwe vrienden, de biertjes, de zee en het strand vertrok ik vol goede moed afgelopen donderdag richting Bangkok. Die goede moed verdween echter al snel toen bleek dat ik bij de check in voor de boot naar het vasteland te zijn opgelicht. Ik had een kaartje voor de volgende dag in mijn handen terwijl de datum wel de goede was.. Ik kon het natuurlijk niet geloven en moest en zou die boot op aangezien ik naar Bangkok moest om te vliegen. Zo'n anderhalf uur heb ik alles geprobeerd en wilde die vervelende medewerkers niks voor mij doen en vertelden mij enkel ' calm down, you have wrong ticket'. Het was dat er glas tussen ons zat maar anders had ik daar toch voor het eerst iemand helemaal in elkaar geslagen.

Nadat de moed in mijn schoenen was gezakt en ik het er met een aantal toeristen over had gehad, bleek dat je twee stickers nodig had om de boot op te kunnen. En een stempel op je ticket. Die stempel hadden die minkukels mij per ongeluk al gegeven en dus had ik twee stickers nodig. Ik moest op die boot zien te komen en dus sneakte ik half het kantoor binnen en stal de stickers, deed mij zonnebril op en liep naar de boot waar ze mij naar binnen lieten. Ik zat gezellig naast een schotse familie die mij hielp undercover te zijn. Ik kon niet wachten tot die boot vertrok. Aangekomen in Chumporn, het vaste land, moest ik weer inchecken om met de bus mee te mogen, ik had de bensodigde sticker al en mijn ticket en gelukkig waren ze hier makkelijker. Toch kon ik niet wachten tot ik in de bus zat. mijn bus vetrok en ineens zag ik in mijn ooghoek iemand naar mij wijzen, het was een van de medewerkers die ik twee uur eerder in elkaar had willen slaan. Blijkbaar herkende ze mij. Ik deed net of ik niets zag, de bus reed weg en daar ging ik.

In Bangkok meteen naar het vliegveld waar ik tot mijn verbazing hoorde dat schiphol waarschijnlijk dicht ging.. zucht.. En ja, na twee uur wachten bleek dat onze vlucht in ieder geval niet doorging en werd vertraagd. De volgende ochtend zouden we meer informatie krijgen en dus besloot ik om op het vliegveld te blijven. Geen informatie de volgende ochtend en dus zit ik nu sinds vrijdag weer in Bangkok.

De rellen hier zijn gelukkig geminderd, de red shirts zijn nog wel actief maar zijn naar een ander deel van de stad getrokken, ver van waar ik zit. Het is een vreemd gevoel, ik heb langer vakantie wat op zich leuk is maar tegelijkertijd Moet ik nu blijven en kan ik niet weg uit Bangkok omdat ik ekl moment misschien wel kan vliegen. Het is dus een beetje wachten... Er het beste van maken, ondanks mijn keelontsteking. Lekker allemaal dus..

China Airlines doet niet echt iets om ons te helpen, zij hebben het nummer van mijn guesthouse en weten dat ik daar te bereiken ben maar verder doen ze niets. Dit ook omdat het kantoor is ontruimd vanwege de demonstraties. Niks dus geen gratis onderdak, ontbijt en drankjes zoals op schiphol..

Zodra het luchtruim opengaat neem ik weer contact op met China Airlines zodat zij mij meer kunnen vertellen over hoe en wat. Ik denk zelf dat ik zo rond donderdag of vrijdag terug zal zijn maar heb ook een gevoel dat ik hier moet gaan wonen en met een thai moet gaan trouwen. mmh.

Tot nadere informatie,

XXfemke

jochter

lekker een rood shirt aantrekken en dan gezellig met je vrienden op stap! die aswolk was trouwens van de crematie van sugar lee. de verwachting is dat ie zo overwaait!

grtjs

jung

kak!

hang in there :(

tot snel

Markoesa

Je kan het!!! Veel succes mop! Hier zijn de hotels de mensen ook aan het oplichten. 400 euro voor een kamer die normaal 200 is. En mensen kunne niet bij hun bagage dus ook niet bij hun medicijnen enzo. Er is al een oproep geplaatst of Amsterdammers gestrande reizigers voor een aantal nachtjes op willen vangen. Voel je je misschien ietsje beter. Altijd gezellig hè, natuurrampen! Dikke kus! Heb zin je snel te zin. Ik zal heel hard blazen, gaatie misschien lekker weg, die aswolk! xx

Mister Martine

Niet met een Thaai trouwen!!!!!!!!!!!!!!!