femkediscoversdownunder.reismee.nl

Thailand..

Ja!

Nou, na Martine te hebben verlaten en daarmee een dag later ook Indonesie achter mij gelaten kwam ik woensdag weer aan in bekend Bangkok. Weer een leuke avond gehad met een aantal mensen die ik in het vliegtuig had ontmoet; weer heerlijk gegeten en over de markt gewandeld.

De volgende dag maar besloten om naar een van de mooie eilanden van Thailand te gaan aangezien ik die nog nooit had gezien. Donderdagavond zat ik in de bus richting Chumpon vanwaar ik met de ferry naar Koh Tao ben gegaan. De busreis duurde de hele nacht en ook de boot duurde een uurtje of drie waardoor ik vrij gaar aankwam op het eiland. De zoektocht naar een goede bungalow kon beginnen. Oh, goed betekent meer goedkoop. De prijzen op het eiland bleken explosief te zijn gestegen en het viel dus ook niet mee een plek te vinden maar aangezien ik deze week als echte 'vakantie' beschouw wilde ik natuurlijk het liefst in een bungalow aan het strand zitten. Na een uur op en neer gewandeld en overal gevraagd uiteindelijk toch een gevonden die ook nog eens vrijwel aan het strand staat.

En wat voor een strand, elke ochtend als ik wakker werd en drie stappen zette zag ik weer dat witte strand, die mooie palmbomen en met name die enorm mooie lichtblauwe zee.. De eerste dagen lekker vrij weinig gedaan, liggen in de hangmat, lunchen aan het strand, eten aan het strand met fakkels en kaarsjes en natuurlijk zwemmen in de zee. Die overigens niet echt verfrissend is omdat deze enorm is opgewarmd, het is gewoon heet.. Op de boot zat ik naast een duitse jongen met wie ik hier een beetje optrok maar die uiteindelijk wel erg veel energie kostte en niet echt doorhad dat ik ook wel eens alleen iets wilde doen. Maar goed.

Maandag een snorkeltoer gedaan rondom het eilanden weer superveel mooie koralen en vissen gezien en ondertussen natuurlijk, ondanks honderd keer insmeren, lekker mijn rug verbrand. S'avonds met een aantal mensen van de toer fijn biertjes gedronken in een hippe strandtent. Zo'n contrast met Indonesie ineens; luide, moderne muziek, vrij veel toeristen, strand, zee, bikini's.. Ondertussen natuurlijk elke dag met martine sms-en hoe het in indonesie ging en wat daar zowel allemaal voor avonturen werden beleefd. Een ding was duidelijk; er werd aan beide kanten steevast afgesloten met ' jammer dat je hier niet bent..

Dinsdag was het Thais nieuwjaar en dat word hier gevierd met watergevechten. De hele dag door. Wat een superleuke dag!! Dagen vantevoren kon je al overal waterpistolen en emmers kopen en dat hebben we geweten! Je kon geen stap verzetten of uit een hoek kwam wel weer een emmer, pistool of wat dan ook op je af. Het hele stadje was in rep en roer, overal stonden grote vaten met water om je voorraad te hervullen. Totaal doorweekt liep iedereen door de straten elkaar te bekogelen met water. En niet alleen water, ook allerlei kleuren pigment komt er aan te pas zodat ik Rood, roze, groen, geel en wit zag.. overal. Aan het einde van de middag bij een strandtent gaan zitten waar de gevechten nog in alle hevigheid aan de gang waren. Met gevaar voor eigen leven moest je ergens langslopen om een drankje te bestellen maar steevast kwam je weer doorweekt terug. Daar een Belgische jongen en twee Nieuw Zeelanders ontmoet waarmee ik die avond lekker heb gegeten op het strand en daarna tot het ochtendgloren biertjes gedronken en naar bandjes geluisterd op het strand. Echt heel leuk!

Vandaag dus niet al te actief maar weer lekker mijn boek gelezen in de hangmat onder de boom aan het strand waar overigens ineens allemaal grote, groene slangen in zaten.. Uren in de zee gelegen wat deze keer wel lekker verfrissend was aangezien de zon niet echt hard scheen.

En nu, nu heb ik net voor het laatst gegeten en wel helemaal in mijn eentje aangezien ik geen enkele bekende ben tegengekomen. Word je toch een beetje down van, mmh.. De laatste avond, morgen ineens weer naar huis vliegen weg van dit mooie eiland, dat fijne strand, die bungalow, die mooie zee..

Morgen wordt dan ook een grote reisdag; eerst twee uur met de boot, dan acht uur met de bus naar Bangkok om vervolgens maar meteen door te gaan naar het vliegveld alwaar ik om 02.25 mijn tijd moet vliegen...

Dus: vrijdagochtend om negen uur sta ik weer op Hollandse bodem..Tot dan allemaal!!

Liefs,

Femke

Reacties

Reacties

Romke

nou popje, de tijd vliegt voorbij! Wat een verhaal, en wat een heerlijkheid. Bungalow aan het strand...
Tot van de week dan denk ik, toch? Goede reis namens de zuidoostposse!

mams

Wat ontzettend leuk allemaal ,en misschien een idee om in Amsterdam de water gevechten met al je vrienden te organiseren. Kusjes en goeie reis !Mams

Roeland jr.

Tot zo!

Mister Martine

Aaaaahhhh! Geen foto's!!!!!!!! zat ik juist zo op te wachten! even kijken hoe bruin mn partner in crime is geworden....aangezien ik nog altijd in het nu wel iets te lang durende Indonesische regenseizoen zit...Las dat ik in Taiwan ook precies aankom wanneer t regenseizoen begint...lucky me! Hoe dan ook, succes met je vliegtuigavonturen! xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!