femkediscoversdownunder.reismee.nl

Avonturen in Thailand..

ja hallo!

Na de enorme fijne en relaxte paar dagen in Pai, in het noorden van Thialand ging ik vorige week dinsdag weer terug naar Chiang Mai. Daniela was de zondag ervoor al terug naar bangkok gegaan om terug te vliegen naar Duittsland, afscheid nemen maar weer. Gelukkig was ik met mijn nieuwe Australische reisgenoot Michael en samen met hem toog ik weer naar het zuiden. Weer een dagje in Chiang Mai en de woensdag met de nachtbus terug naar Bangkok. Ik wilde namelijk graag naar Lopburi, een stadje dat bekend staat om zijn apenbevolking.

Dat heb ik geweten. Na een lange treinrit en de enige blanke te zijn in de gehele trein kwam ik savonds aan in Lopburi. Ik zag meteen een heel leuk guesthouse waar ik incheckte en even een snel rondje maakte over de markt. De volgende dag ging ik op zoek naar de apenkolonie. Geen enkele aap te bekennen, waar ik ook keek. mmh.. Ik bezocht een van de vele ruinetempels en ook daar zag ik er geen, alleen een paar duiven.. Totdat ik in de lonely planet las dat de apenkolonie bij een bepaalde tempel zat. En ja hoor.. zwart zag het.. In de electriciteitskabels, op de huizen, verkeersborden.. overal.. Ik toog naar de tempel en maakte wat foto's, nadat mijn flesje drinken eerst al was gestolen door zo'n brutale aap.

Vijf tellen later en de hoek vand e tempel om werd ik besprongen door tien apen. Hartstikke schattig en leuk, en ook helemaal niet leuk. Ze van mij af schudden wilde ik niet omdat ik bang was dat ze dan agressief zouden worden. Op een gegeven moment viel er eentje naar beneden en voelde ik een beet. Godver! Dat was dus precies waar ik bang voor was en waarvoor ik mezelf honderddertien keer voor had gewaarschuwd.. Ik schoot in een schocktoestand, stress en wat dan al niet en las in mijn travelhealth gids maar weer wat ik nodig had tegen Rabies. Godsamme, vijf vaccinaties en de eerste twee binnen een dag.. Rabies in hartstikke dodelijk en moet je dus meteen bestrijden. Met het hart in mijn keel, en na het roken van minstens vijf sigaretten, toog ik naar de kliniek. De eerste vaccinatie. Ik had echter nog eentje nodig die erg zeldzaam schijnt te zijn en zag mezelf al het eerstvolgende vliegtuig naar Amsterdam nemen. Kortom totale paniek. In het ziekenhuis aangekomen hadden ze gelukkig die tweede prik en zat ook die in mijn arm.

De volgnde dag nog even met mijn reisarts in Australie geskyped en die stelde mij ontzettend gerust. Toch spookte het nog door mijn hoofd. De volgende dag vertrok ik weer naar bangkok om vabuit daar naar Trat te gaan waar ik zaterdag Martine zou ontmoeten. Ik wilde er eerder zijn om alvast de tijd te hebben een kliniek te zoeken voor de volgende vaccinatie. Martine in het Guesthouse ontmoet wat een heeeeel leuk weerzien was! Na 6 maanden iemand te zien van thuis was heel bijzonder en vetrouwd.. Helaas was ik door de stress en alle stresssigaretten een beetje koortstig (wat erger werd omdat ik dacht dat de Rabies reeds had toegeslagen).

Zondag hebben we de boot gepakt naar Ko Chang, een eilandje aan zuidoostkust van Thailand. Heerlijk relaxen in onze bamboebungalow naast het strand. Biertjes drinken op een houten terras over de zee, onder een palm liggen op het witte strand, fruitshakes drinken bij het leuke tentje, lachen op de veranda. Dinsdag hebben we een snorkeltoer geboekt waarin we vier eilanden bezochten om te gaan snorkelen. Weer fantastische mooie vissen gezien en koralen, lekker gevaren tussen de mooiste eilandjes en mooie strandjes.

We zijn nu net weer aangekomen in Trat en blijven hier vanavond omdat ik morgen, once again, weer een prik moet halen.. pff.. Dan morgen met de bus naar Bangkok en vanuit daar willen we naar Kanchanaburi, bekend om zijn bridge over de river Kwai..

Oh ja, en dan.. morgen is mijn laatste week hier.. en niet alleen hier, de laatste week van heel mijn reis.. :(

tot zover! de nightmarket roept ons!

liefs!

Reacties

Reacties

mams

Denk je een leuke ontmoeting te hebben met je verre voorouders ,word je door een van hen te grazen
genomen..maf zeg . Alom paniek maar gelukkig heb jeadquaat gereageerd . Nog heel veel plezier en een dikke knuffel ook aan Martine.xxxxxx

mams

adequaat

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!