femkediscoversdownunder.reismee.nl

Chiang Mai en de Jungle

ola!

Afgelopen zondagnacht de slaaptrein genomen naar Chiang Mai, in het noorden van Thailand. Superleuk, allemaal backpackers die lekker zitten op hun bedjes in een trein met ouderwets tsjoek-tsjoek geluid. Erg goed geslapen ook en s'ochtends lekker uit het raampje kijken de thaise natuur in. In Chiang Mai aangekomen naar een superleuk hostel gaan vol hangmatten, tuinen met bananplanten en lekker eten.

We boekten meteen een jungle trek voor de volgende dag en verkenden Chiang Mai. Een leuk stadje wederom vol markten, straatverkopers en tuktuks. Gelukkig wel iets rustiger dan Bangkok. Lekker gegeten aan de rand van de straat (wat ze echt overal tere wereld moeten doen!) en terug naar het hostel waar we fijn relaxed lagen in de hangmatten.

Dinsdagochtend werden we opgehaald door het busje en de toerguide om de jungletrek te gaan. We reden een uur ten noorden van Chiang Mai en kwamen als eerste aan bij het olifantenkamp. Bijnzonder om die grote dieren van zo dichtbij te zien en aan te raken, maar ook een beetje triest dat de dieren daar alleen zijn om stomme toeristen te laten rijden op hun rug. Na een half uur op de rug van een olifant te hebben gereden en overal olifantensnot te hebben van het genies van Mebe, onze olifant, kwamen we weer aan bij het kamp. Daar lunchten we met zijn allen en begonnen we de wandeling bergopwaarts richting het bergdorp waar we zouden overnachten.

We hadden een erg leuke groep dus de wandeling was heel gezellig maar vooral bij tijd en wijlen erg zwaar. Het is zo ontzettend vochtig en warm en als je dan bergopwaarts loopt met een volle rugzak valt dat nog niet altijd mee. Gelukkig waren de uitzichten zo mooi dat het het natuurlijk allemaal waard was. Aangekomen in het bergdorpje gingen we eerst naar onze hut waar we sliepen, zo cool. Een bamboehuisje met de schattigste slaapkamer met gekleurde muskietennetjes. Het bergdorpje zelf was een beetje bizar, alsof je in een museum liep, een soort Archeon. Er waren meerdere groepen toeristen die ook de trek deden en ook in het dorpje verbelven dus ikv raag me af hoe echt alles daadwerkelijk is. De gids vertelde ons dat het dorpje bestond uit vluchtelingen vanuit Burma en Tibet.

S'avonds kookten de gidsen en de mensen van het dorpje voor ons en aten we terwijl we op ons balkon zaten uitkijkend over de bergen en valleien. Een mooie zonsondergang volgde en de gids, het kleinste Thaise mannetje ooit, kwam langs om ons trukjes te leren. Heel gezellig gepraat met de groep maar uiteindelijk rond een uur of tien al naar bed, toch vermoeiend zo'n wandeling..

De volgende dag ontbijten en de wandeling bergafwaarts gemaakt naar een waterval en via de rivier naar het raftkamp. Daar een uur gewildwaterraft, wat geinig was maar een beetje vreemd door de vage commando's van onze leider.. Veel water over ons heen gekregen en erg gelachen. Daarna meteen verder naar het bamboeraften wat heel relaxed was. Lekker zitten op een bamboevlot en uitkijken over de rivier. Na de lunch reden we terug naar Chiang Mai waar we even relaxten en s'avonds met een deel van onze groep gingen eten bij een heel schattig restaurantje gerund door een vrouwtje die alles zelf kookte en ingredienten uit haar tuin haalde. Naar de Night bazaar gegaan wat toch voor het grootste deel veel vanhetzelfde is, t-shirts, kettinkjes, olifantjes etc..

Donderdagmiddag een bus geboekt naar Pai, een klein dorpje ten noorden van Chiang Mai en daar zitten we nu nog. Het is zo fijn en rustig hier. Wel redelijk veel toeristen maar een hele relaxte sfeer. Gisteravond met een groepje wezen eten en naar een bar met kampvuren geweest en nu zijn we met name aan het rondhangen en lekker rustig fruit eten in tuinen me bananembomen. Straks gaan we fietsen huren en naar een aantal tempels in de buurt.. Pai is leuk!

xxx

Fred

Niet alleen pai,maar ook andere delen van thailand zijn kennelijk heel leuk. je geniet er met volle teugen van zo te lezen! ga zo door! ik ben benieuwd naar je verhaal over de fietsen, dat zullen wel geen "gazelles"zijn.
liefs

Jor

mooie sterke verhalen. thais eten is het allerlekkerste na Japans eten! grote groet

kikki

Ha die femke! Dat doe je goed! Relax maar lekker in pai voordat je het weet zit je weer in zo'n stinkende vieze stad! Ik vond pai ook helemaal geweldig! Je kan ook naar van die heetwaterbronnen, dan moet je denk ik wel even een brommer huren ipv een fiets haha! Veel plezier! XX

mamsie

Heerlijk zo"n tsjoek-tsoek geluid ,wat een ervaringen weer en volg Kikki haar advies maar op ,om nog van Pai te genieten xxx