femkediscoversdownunder.reismee.nl

Bangkok!

hallo

Wow! Bangkok.. Wat een andere wereld. Gister na de lange vlucht samen met mijn nieuwe reisgenootje Daniela onze buurt verkend en dat was meteen zoals ik het had verwacht. Overal straatverkopers met vlees, fruit, t-shirts en wat je maar kan bedenken. Volle straten met tuk tuks en taxi's en om de zoveel minuten word je aangehouden of je er eentje nodig hebt.. Complete chaos, oude gebouwen gemixt met moderne hotels, overal electriciteitskabels en af en toe een oranje schim die ergens uit een straatje opdoemt.

Vanmorgen de straten doorgelopen en meteen door hoe de mensen je hier in een tuk tuk willen krijgen; ze spreken je aan en hebben dan altijd een familielid in Amsterdam of zijn er zelf geweest, daarna beginnen ze steevast te vragen waar je heengaat en of je niet toevallig een tuk tuk nodig heb.. Overal word je gewaarschuwd hier niet op in te gaan omdat ze je vaak niet naar de plaats van bestemming brengen maar naar een winkeltje waar ze toevallig een goede aanbieding hebben in het een of ander. Niet doen dus.

We namen de boot wat zo mooi was, over de rivier met uitzicht op tempels, oude vrouwtjes die groentes wassen in het water, monniken die naast de rivier mediteren en oude vervallen houten huisjes. Uitgestapt bij What Po, een tempel bekend van het grootste, 45 meter lange liggende buddha beeld. Heel erg indrukwekkend. Zo groots, je kan het bijna niet op een foto vastleggen. Eromheen fantastische tempels en overal buddhabeelden waar mensen zitten te bidden. Erg mooie omgeving. Indrukwekkend ook om alle, in oranje geklede monniken te zien lopen. Zo'n stereotype beeld en zo mooi.

Over kleine, vage marktjes gelopen waar geen toerist te bekkennen was en wat op een fantastische filmset leek. Het waar dat ze verkochten was minder aantrekkelijk en varieerde van gedroogde visvellen tot slangekoppen. Richting het grand Palace gelopen maar niet naar binnen gegaan wegens te weinig tijd, dat komt morgen. Vanuit hier via allerlei marktjes, die werkelijk overal zijn en wat belachelijk geodkoop is. Je wilt werkelijk alles kopen, het is absurd. We worden wel al een beetje tureluur van de mensen die constant op ons af komen met de aanbieding voor tuks tuks of iets dat je moet kopen maar dat hoort erbij.

Naar Khao San road gelopen, wat het backpackers mekka is en waar de grootste markt en alle eetttentjes zijn. Erg leuk en complete chaos, werkelijk te veel om allemaal in je op te nemen. Rondgelopen en net heerlijk thais gegeten.. wat natuurlijk weer zo goedkoop was dat je het bijna niet kunt geloven, twee maaltijden en twee drankjes voor 3,50 euro.. ehm.. ja..

Ik ben erg blij deze beslissing te hebben gemaakt en ook al moets ik gister in het vliegtuig nog een traan laten om het verlaten van Australie, dit is een fijne en welkome nieuwe ervaring. Zo prettig dat het compleet anders is en dat je meteen onderdompelt in een compleet nieuwe en onbekende cultuur...

Yes!

xxx

Reacties

Reacties

kikki

Hee Femke!

Wat leuk dat je nog naar thailand bent gegaan! Als ik jouw verslag zo lees, droom ik zo weer weg en zit ik in gedachten ook daar!! Je hebt een maand de tijd toch? Dan zou ik eerst met de nachttrein naar chiangmai gaan, en dan in het noorden verschillende stammen bezoeken. Ik ben ook nog bij phai geweest, een heel relaxed plaatsje in t noorden! Een soort hippiedorpje! En je zal natuurlijk ook wel naar een van die geweldige eilandjes in het zuiden willen! Koh panghan vond ik erg leuk, maar koh tao schijnt nog mooier te zijn! Nou ik weet niet of er al iets vast staat van je tour door thailand maar ik wens je bij deze alvast heel veel plezier!! Geniet ervan!
Kus, Kikki

dineke

zo he! Goeie beslissing van dei keimpe!

enne ..ik zei het toch van die goedkope dingetjes, niet te geleuve nou?!
Als je nog een klein plaatsje over hebt in je tassie??!!!?

joor

ben jaloers

mamsie

Prachtig verhaal !liefs

Markoesa

Te gek te gek! Het klinkt geweldig daar! Geniet! xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!