femkediscoversdownunder.reismee.nl

Australie - Thailand

Hello!

Het is nu toch echt bijna zover, het is twaalf uur en ik zit in Helen's huis alles een beetje door te nemen voor mijn trip naar Thailand. Of ik wel goed genoeg voorbereid ben, of ik alle vereiste medicijnen bij me heb, hoe laat ik op het vliegveld moet zijn. De was draait, de camera hangt in de oplader en mijn Melbourne foto's worden op een cd gebrand zodat de memorycards weer leeg zijn.

Het is een vreemd gevoel, zo'n laatste dag. Ik weet niet zo goed of ik allemaal leuke dingen moet gaan doen of gewoon maar relaxen voor de toch best lange vlucht morgen. Ik kijk uit naar Thailand maar ook weer helemaal niet. Ik wil hier gewoon niet weg, simpel. Ook is het inmiddels redelijk lang geleden dat ik in hostels sliep en het reisleven leidde. In Nieuw Zeeland tourde we fijn in onze eigen camper, in Perth was ik weer bij Rob en Sam en hier in Melbourne had ik een eigen kamer. Nu moet ik weer met mijn backpack zeulen en dat is waarschijnlijk andere koek dan het hier is in Australie. Toch kijk ik daar ook wel naar uit, het echte reizen, uitzoeken hoe je waar komt en hoe die plattegrond nou werkt. Toch is het onbekende altijd een beetje eng.

Ook hoop ik natuurlijk dat ik weer de nodige leuke mensen tegenkom met wie ik een leuke tijd zal hebben, met wie ik een aantal dagen kan reizen. Ik zal er ongetwijfeld veel ontmoeten want Thailand is inmiddels een welbereisd en ontwikkeld land. Waarschijnlijk kom ik daar voor het eerst ook een bekende van thuis tegen, zal me niks verbazen. Ik hoop natuurlijk ook nog steeds om Martine en Loes daar te gaan ontmoeten alhoewel dat moeilijker blijkt dan gehoopt. We'll see.

En dan, na een maand Thailand is het dan echt zover, dan kom ik naar huis. Ook dat is een vreemd idee, terug naar het vetrouwde en koude Amsterdam. Maar natuurlijk ook leuk om iedereen weer te zien!

Als besluit hier dan nog even wat informatie:

ik vlieg morgen om 14.10 vanuit Melbourne en kom om 19.55 aan in Bangkok. De vlucht duurt 9,5 uur maar er is natuurlijk weer een tijdsverschil van een aantal uur.

Dan vlieg ik op 12 maart om 00.35 vanuit Bangkok naar London waar ik om 06.25 aankom en vervolgens om 08.30 naar Amsterdam vlieg waar ik 10.50 zal zijn..

Ik weet niet of ik te bereiken ben op mijn australische nummer in Thailand, mocht dat niet het geval zijn dan zal mijn nederlandse nummer het doen. Mocht dat ook niet werken dan koop ik een thaise simkaart en laat ik het nummer via hier weten..

Het tijdsverschil tussen Nederland en Thailand is 6 uur, Thailand loopt voor. Dus als ik om acht uur aankom is het bij jullie 2 uur smiddags..

Morgen om 19.55 zit ik dus in Bangkok, raar.. ik zal vanuit daar zo snel mogelijk iets laten weten,

xxx

Reacties

Reacties

Maaike (je kleine nichtje uit Hongarije)

Trouw stuurt mijn vader Wim al jou reisverhalen naar mij door. Erg leuk om te lezen! Ik wens je veel plezier en succes in Thailand, maak er wat moois van!!!! Liefs Maaike

mamsie

Hoppa, daar gaat ze weer !Geniet ze! en een dikkekus

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!