femkediscoversdownunder.reismee.nl

Bosbranden in omgeving Melbourne

ola,

hier nog even een kort berichtje. Ik heb van meerdere mensen een bericht gekregen over de bosbranden hier in Australie en hoe dichtbij die zijn.

De branden hebben een breedte van zo'n 80 km en woeden 45 km ten noorden van Melbourne. Er zijn zo'n 750 huizen verloren gegaan, 300.000 hectare natuur (grootte van Luxemburg) en 128 mensen zijn omgekomen maar geschat wordt dat dat aantal snel oploopt. Het zijn de ergste branden ooit in Australie..

Hier in de stad merk je er echter niks van behalve in kranten en op het nieuws. Afgelopen zaterdag was het hier de heetste dag ooit met maar 48 graden en toen besefte je goed hoe heet het in de buurt van de branden moet zijn, want in de stad smolt je bijna. Ik kon mijn ogen bijna niet opendoen doordat de hete wind mijn contactlenzen meteen uitdroogden en bijna verbrandde, zo leek het. Absoluut belachelijk.

Maar hier in Melbourne is alles dus ok en veilig. Ik ga de komende drie dagen dat ik hier nog ben de stad niet uit dus met mij komt het hier wel goed.

Gegroet!

Reacties

Reacties

mamsie

Wat een hitte niet leuk meer,en wat gruwelijk die bosbranden ik las net op de site vande Herald Sun hartverscheurende verhalen o.a van twee meisjes die hun paard wilde redden maar helaas allebei zijn omgekomen vreselijk! Gelukkig ben je veilig in de stad . Maar het is wel dichtbij , 45km gekomen,xxx

Mark

Gelukkig! Daar maakte ik me inderdaad een beetje zorgen over. Veel reisplezier straks!

liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!