femkediscoversdownunder.reismee.nl

de wispelturigheid van het reizen..

Hee hoi!

Na bijna vier weken vertoeven in deze leuk stad heeft het helaas voor mij niet gebracht wat ik had gehoopt. De hele werksituatie is nogal erbarmelijk; niemand kan werk vinden, veel backpackers moeten eerder naar huis en de locals worden ontslagen. Jammer, ik had gedacht hier een leuke tijd te hebben en mijzelf even Melbourner te mogen noemen.. Net als vele andere backpackers pak ook ik volgende week mijn biezen; er zit niks anders op dan het vliegtuig te pakken..naar Thailand!

Ik wil mijn reis na al die mooie avonturen in Australie en Nieuw Zeeland niet met een soort teleurstellend gevoel afsluiten en bovendien is het niet de meest avontuurlijk manier wanneer je bedenkt dat ook ik de meeste avonden gewoon om negen uur op de bank zit met koffie en een tv. Daarom heb ik besloten er nog een reis aanvast te plakken en wel eentje naar Thailand. Thailand omdat dat een van de mooiste landen schijnt te zijn in Azie, het er veilig reizen is voor een 'vrouw' alleen en mijn vriendinnetjes Martine en Loes daar aan het eind van de maand zijn en ik hen hoop te ontmoeten.

Afgelopen dinsdag spookte het door mijn hoofd en ik kon er werkelijk niet uitkomen wat te doen, naar huis gaan, nog even doorzoeken naar werk hier of iets anders. Ik koos voor optie drie. Eerder was dit al een optie maar besloot ik naar Melbourne te gaan. Afgelopen woensdag de hele dag op internet informatie gezocht, Qantas gebeld om te checken of ik uberhaupt mijn vlucht weer kan veranderen en naar de Travelclinic. Ik had een consult met een hele leuke arts daar. Zij was vaak in Thailand geweest en kon me veel vertellen. Ik noemde de plaatsen waar ik heen wilden en zo maakten we een schema voor de vereiste vaccinaties. Hopla, een kwartier later had ik drie pleisters op mijn arm.. Ik ben ingeent tegen Hep A, typhoid Fever, Difterie, Tetanus, Mazelen en Duitse Mazelen.. Wat dat dan ook mag zijn. Ook malariapillen, een muskietennet en andere erg fijne medicijnen ingeslagen, hopelijk genoeg om me niet uit het veld te laten slaan met een of andere vervelende ehm.. diaree.. jak.. Ik zal trouwens vast wel bij de 50% horen die daar mee te maken krijgt.

Daarnaast veel tips over de lokale gewoonten en voedsel en dergelijke.. Geen water uit de kraan, zelf je fruit schillen, geen ongepasteuriseerde melk, niet met je voeten naar Buddha wijzen, niemands hoofd aanraken en alleen gekookt voedsel eten.. onthouden!

Morgen boek ik mijn vlucht, waarschijnlijk wordt dat woensdag aangezien al mijn vaccinaties dan volledig werkzaam zijn. Aangezien ik geen visum heb en dus maar 30 dagen in het land mag blijven zal ik dan rond half maart terug zijn.. denk ik.. of ik ga terug naar Melbourne om alsnog te werken... grapje!

Tot maart!

xxxfemke

Reacties

Reacties

Mark

Te gek idee Fem! Veel plezier. Laat je nog ff weten wanneer je precies terug komt?

Liefs, Mark

Tijn

Er zijn daar ook veel dingen die wel mogen hoor!

Veel plezier!

x

dineke

Thailand, top hoor!
Alberdina is daar afgelopen zomer ook geweest.....

slippertjes 20 paar voor 5,- ofzo...helaas dat je niet veel kan inslaan., anders had ik je natuurlijk een lijstje gegeven!!!

he dikke kus van sardientsje in het blikje!

Fred

Nou, mooi dat je er uit bent! Het wordt vast een heel leuk maandje! Veel plezier en tot dan!

xx

merel

high five!

mamsie

Heel goed van jou, en natuurlijk hoor je niet bij die 50 %. kusjes.

Eva

Hé Femkie,
super chillex! Geniet van de Tom-ka, en tot in maart X

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!