femkediscoversdownunder.reismee.nl

Dilemma's in Melbourne

Hallo!

Nou, inmiddels alweer een week later en weer veel veranderd. De economische crisis heeft hier dusdanig zijn weerslag dat het vinden van een baantje veel lastiger blijkt dan gedacht. Overal lees je dat het zo ontzettend makkelijk is om werk te vinden in Australie maar dat valt dus even vies tegen. Inmiddels heb ik vele cv's de deur uitgedaan maar geen enkele reactie ontvangen, veelal hoor je dat men toch op zoek is naar vaste medewerkers of duurt de hele aannameprcedure al zo lang.. Ik kan daar niet op wachten..

het hele collectern voor de epilepsiefoundation draaide op niks uit, na twee dagen had ik bij lange na niet het target gehaald en zou ik na een week werken nog geen 70 euro overhouden.. mh.. Na twee dagen ben ik daar dan dus mee gestopt. Ik was in een lastige wijk geplaatst met veel bedrijven, studenten en oudere mensen. Al waren de twee dagen dat ik het deed wel leuk, veel leuke mensen ontmoet. Zo kwam ik bij een oud vrouwtje wiens huis een waar museum was en ik een rondleiding kreeg, ontmoette ik een Nederlands stel waarbij ik koffie dronk en we over Kinderdijk, stroopwafels en kroketten praatten en hield ik er een date met een leuke Canadees aan over.. zo erg was het dus niet.. alleen brengt het dus niets op.

Ik voelde me vorige week ook niet erg blij hier in Melbourne; als je alleen maar bezig bent met het zoeken naar werk en verder niet veel doet omdat je geen tijd hebt om vrienden te maken en omdat dat moeilijker is in een stad dan ergens op het platteland voelde ik me best alleen en dan is Melbourne ook maar gewoon een stad. Eion is er natuurlijk wel maar die is ineens een redelijk passieve nerd geworden.. Dus ja, dan merk je dat je mensen om je heen nodig hebt die het de moeite waard maken..

Afgelopen vrijdag de date met Spencer gehad, hartstikke leuk! Het is leuk om mensen uit alle delen van de wereld te ontmoeten en te zien wat zij doen terwijl ze reizen of zich inmiddels proberen te settelen ergens.. alleen iets te diep in het glaasje gekeken waardoor ik zaterdag de hele dag voor pampus tennis lag te kijken.

Terwijl ik vrijdagavond op Spencer stond te wachten zag ik aan de overkant ineens John, uit London die vriend van Rob die ik ook in perth heb gezien, lopen.. Huh.. wat deed hij nou hier?? Hij bleek een vriendin uit London te bezoeken en dus samen met hen zondag afgsproken en naar St.Kilda gegaan. Naar het strand, de pier, de zondagmarkt, Luna Park, fijn lunchen op een terras en biertjes drinken in de zon.

Maandag, gister, was het Australia Day. We moesten Australie vieren.. kom maar op! Weer met John en Helen afgespoken en naar de Alexandra Gardens gegaan waar een soort fair was, dat was echter meer voor de kids maar toch hebben we daar een leuke fotoserie weten uit te slepen en zijn we vervolgens naar mijn geliefde Greenhouse by Joost cafe gegaan voor een lekkere koffie om vervolgens naar een ander (letterlijk) hoogetpunt te gaan, de Rooftop bar. Daar weer een aantal bekenden tegengekomen en ook weer een aantal biertjes gedronken. rond vijf uur gingen we naar het huis van Helen in Fitzroy, een van de leukere buurten hier in Melbourne, en begonnen we de BBQ. S'avonds weer terug naar de stad om het legendarisch vuurwerk te aanschouwen en weer een aantal drankjes te drinken ergens..

Terug naar het huis gegaan waar de trams niet meer bleken te rijden en dus bleef ik maar bij hen slapen, gedag gezegd tegen John die weer terug vloog naar perth en dan naar London..

Door deze ontwikkelingen, het ontmoeten van nieuwe mensen werd en ben ik weer een beetje meer gemoriveerd om nog even een week heel hard te proberen om een baantje te vinden en alsnog gewoon tot maart oid te blijven.. Maar.. zeker is dat.. Ik zou dus zomaar ergens in februari op de stoep kunnen staan..zucht

doeg!

Reacties

Reacties

Pimpelmees

Lang geleden heb ik wel eens iets van een halve Nederlander halve Amerikaan/Engelsman op tv gezien en die zei dan steeds met slecht engels accent: Vooral doorgaan.

Maargoed, ik vond dat stom

Mark

Ach ja, Nederland is ook maar gewoon Nederland. Dus nog ff proberen kan zeker geen kwaad! Maar mocht je terug willen... dan staat hier de koffie klaar. Bedenk alleen wel dat we je geen zonnig terras kunnen bieden om het aan te drinken ;-)

X

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!