femkediscoversdownunder.reismee.nl

huis in Melbourne!

hallo!

Na bijnaeen week in Melbourne en vele emailtjes en bezoekjes aan huizen later hebben Eion en ik dan toch een huis gevonden! Nou ja huis, een kamer in een heel leuk huis. Ik zag vanmiddag een advertentie staanopeen website hier en reageerde meteen. Een half uur later konden we komen kijken en meteen maar ja gezegd voordat er andere mensen konden komen kijken.

We delen samen een kamer, deze is echter wel groot en heeft een zitgedeelte, balkon, koelkast,magnetron en broodrooster en televisie.De keuken en badkamer moeten we delen met drie andere kamers. Eindelijk kunnen we onze tassen gewoon uitpakken en op de bank zitten zonder dat er honderd gillende backpackers naast ons zitten.Heel fijn om een basis te hebben en nu kan ik mij gewoon focussen op een baantje.

Inmiddels al de nodige cv's de deur uitgegaan en veel winkeltjes gewoon naar binnen gelopen enin sommige zochten ze inderdaad mensen. Helaas tot vandaag nog niks gehoord, maar ach, ik ben hier nog niet eens een week. In de tussentijd begin ik aanstaande dinsdag met collecteren in woonwijken voor het epilepsiefonds.Eion, die zelf epilepsie heeft, vond dit baantje ergens in een krant en ik besloot het dan ook maar te doen.Vier uur per dag moet je langs deuren en daarmee verdien je zo'n 500 dollar per week. Dat isin ieder geval genoeg om van te leven en zelfs 100 dollar per week te sparen. Of gewoon lekker uit te geven.

Eion heeft tot nu toe leuke verhalen en goede ervaringen met mensendie hij heeft ontmoet tijdens het collecteren en voor even is het waarschijnlijk prima. Misschien dat ik het zelfs kan combineren met een ander baantje ter zijner tijd of tot het ultieme baantje zich aandient.

Verder heb ik mijn ticket veranderd,morgen, de 17e zou ik eigenlijk terug vliegen dus was het hoog tijd om dat ticket te verplaatsen voordat ik het helemaal verlies. Moeilijk om een beslissing te maken tot wanneer ik hier wil blijven en hoe lang dit leuk blijft maar ik kan het ticket nog drie keer veranderen dus ik heb maar wat gedaan. Ikvlieg op 11 maart vanuit Melbourne naar Hong Kong om daar twee dagen de stad te ontdekken en dan de 14e terug te vliegen naar Amsterdam, via Londen. Ik kom dan zondag 15 maart aan..

De stad is nog steeds erg leuk, alhoewel ik tot nu toe veel tijd kwijt ben aan het zitten in de bibliotheek op zoek naar werk en een huis. Hopelijk verandert dat volgende week wanneerik een beetje gesetteld ben in het huis en in het baantje. Ik ben wel al vast klant bij het leukstekoffietentje en de leukste bar van Melbourne..Het is leuk te merken dat ik mij snel thuisvoel hier en dezelfde mensen op dezelfde plaatsen tegenkom waardoorje het gevoel hebt dat je een deelvan de stad wordt.

Oh, voor iedereen die mijn adres wil voor een kaart, bos bloemen of een bezoekje (ja!):

Femke Hoebe

591 Kings St.

Melbourne,

VIC, 3050

+61404954173

Tot zover Melbourne Newsflash nr.2

Liefs,

Femke

Reacties

Reacties

Gerard Himself

hoezee! Gefeliciteerd! Maar heb je nou nog wel een eigen slaapkamer, of wordt het een slaapbank in de woonkamer?

mamsie

Supertof zeg! Kun je relax met Eion pim pam petten.xxx

rutgrrr

lekker bezig hoor! Heb je de posterijen al geprobeerd? Lijkt mij althans wel een leuke manier om de stad te leren kennen...

koes

Gefeliciteerd! Veel plezier. 2 maandjes hou ik wel vol... Is Eion Frans en 23? xx

Marlou

He Femke,
Wat heerlijk dat je daar blijft...
Ik dacht ik zal eens kijken hoe het is, zou ze niet bijna naar huis komen, niet dus!
Lekker zo'n eigen huis, vriendin van me is net weer terug uit Australie, die gaat bijna elk jaar....
Ik zit hier lekker op kantoor bij IDTV, nog aan het werk... weg te dromen bij jou verhalen....
Nou geniet lekker, ben benieuws of je nog werk kunt vinden, misschien moet je Baz gewoon even bellen!

Kussie Lou

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!