femkediscoversdownunder.reismee.nl

Melbourne Newsflash

Hello everyone!

Daar ging ik dan afgelopen zaterdag.. Mijn achtste vlucht in vier maanden en deze keer van Perth naar Melbourne, een nieuw avontuur tegemoet. Zaterdagavond aangekomen, weer twee uur tijdsverschil, en richting hostel waar Eion al een paar dagen was.

Weer naar het fantastisch leuke Greenhouse by Joost, een van de leukste cafeetjes van Melbourne en ja, ontworpen door de Nederlander Joost. Biertje gedronken en plannen gemaakt voor de komende dagen. Het zoeken naar werk en een huis/flat.

Zondag dan dus maar naar de bieb om flink misbruik te maken van gratis internet en uit te zoeken waar de baantjes zijn, de leuke plekken waar je wil werken en te kijken op de plaatselijke marktplaats. Het blijkt ook hier net zo te werken als in Nederland en dat betekent dus, wie het eerst komt.. Precies. Er staan hier ontzettend veel huizen op internet en deze zijn niet eens zo duur, helaas de helft van de emails word beantwoord door een priester die plotseling in Milaan zit en daar ook de sleutels heeft. Je kan natuurlijk wel geld overmaken en dat stuurt hij de sleutels op.. ehm.. ja..

Ik wil zelf heel graag in een leuk winkeltje of koffietentje in Brunswick st. werken. Dit is mijn favoriete straat in Melbourne en vol met leuke retro, alternatieve, gekke cafeetjes en winkeltjes. Helaas ben ik niet de enige die dat wil en dus hangt er ook nergens een briefje met Staff Required.. Dan maar brutaal zijn en gewoon je CV droppen. Die brutaliteit is er nog niet geweest..

Mijn Cv inmiddels geoptimaliseerd en vandaag naar de Bank geweest om een account te openen zodat mijn verdiende geld, ooit, op mijn rekening beland. Net een Tax file number aangevraagd zodat ik ook mijn belasting terug kan vragen aan het einde van het verhaal. Nu nog even meer CV's printen en dan maar weer langs al die leuke tentjes, en ja, ook de minder leuke.. helaas..

Gister overigens naar een erg mooi huis wezen kijken, een heel woonhuis met voor- en achtertuin en garage, helaas was het erg ver weg en ongemeubileerd. wel erg goedkoop overigens om hier een huis te huren en zelfs te kopen. Misschien een idee voor iemand die wil investeren in een leuk vakantiehuis..??

Ehm.. verder.. tsja, Melbourne is de leukste stad in Australie. Veel streetart, straatartiesten, leuke winkeltjes, aardige mensen, leuke cafe's, mooie gebouwen.. Erg leuk. Dus wees welkom om mij te bezoeken..!

Oh ja, ik ontvluchtte de hitte in Perth en nu is het daar ineens 20 graden en vandaag hier 37.. waarom dat is..?

Dag dag,

Femke

Reacties

Reacties

Fred

leuk om weer eens wat van je te lezen, actief en enthousiast. Ik hoop dat je snel iets vindt, dat naar je gading is.
zoeken , zoeken zoeken........
veel succes!
xx

Marky

Goed bezig jij!!!

x

Koes

Klinkt te gek lief! Succes! xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!