femkediscoversdownunder.reismee.nl

Perth en 36C

hela,

Gister was het zover.. het verlaten van Nieuw Zeeland. Mijn vlucht naar Melbourne vertrok om 7.50 en dus zat ik om vijf uur in de bus op weg naar het vliegveld. Na een half uur wachten in de rij bleek er iets mis te zijn geweest met mijn creditcard en mijn vlucht was niet betaald. Ik moest naar de sales desk van Qantas waar een megalange rij stond en ik had nog maar een half uur om in te checken en te bedenken hoe dit op te lossen.. Ik had wel een bevestiging van mijn vlucht dus snapte niet waarom ik niet wist dat er iets mis was gegaan, ik moest betalen wilde ik vliegen die dag.

Crisis en stress! AArgh.. Ik had nog een kwartier om in te checken en mijn vlucht niet te missen. Op naar een compter ergens in de terminal waar ik geld van mijn spaarrekening naar mijn rekening kon overmaken, pinnen en inchecken. Net op dat moment waren natuurlijk alle computers bezet en moest ik mensen smeken mij eentje te lenen, liep iedereen voor mijn voeten terwijl ik met mijn 20 kilo wegende tas rondrende.. Sjeezus, dat was niet echt leuk.. Vijf minuten voor de laatste check in betaalde ik mijn vlucht en mocht ik alsnog mee.. fieuw..

De vlucht was heel relaxed aangezien ik in een grote 747 vloog met een eigen tvscherm en het vleigtuig maar half vol was dus ik drie stoelen voor mezelf had. Lekker ontbeten en rond half tien kwamen we aan in melbourne waar ik weer drie uur moest wachten. Om half een vertrok ik uit Melbourne naar Perth waar ik om half drie aankwam. Vijf uur tijdsverschil.. Ik stond bij de bagageband toen ik op mijn schouder werd getikt: Rob! jeej! Samen met John, een vriend van hem en via wie ik Rob ken, was over uit Londen en ook op het vliegveld, leuk!

En... het was een luttele 34 graden gister. Ik kwam uit het 20 graden Auckland ineens in deze hitte.. het is hier nu hoogzomer en zodra ik bij John en Rob in de auto zat zit je weer midden in Australie: palmbomen, stranden, zon en surfplanken. Gister naar de pub geweest en verder vroeg naar bed want je merkt ook dat kleine tijdsverschil wel..

Nu, 36 graden buiten zit ik ineens weer in het huis waar ik drie maanden geleden begon, leuk en een beetje raar. Alsof er niks is gebeurd.. maar intussen...

xxfemke

Reacties

Reacties

Anta

Eej Femke,

WIlde ff zeggen dat ik altijd je berichtjes lees en foto's bekijk! Erg leuk om te lezen hoe het je allemaal vergaat daar Down Under! Hoe lang blijf je nog reizen?! Hier gaat alles goed, tis nu -1 buiten.... wees dus maar blij met die hitte :)

Veel liefs, Anta!

mamsie

Geddsie dat is zeker stressen, maar gelukkig is alles weer goed gekomen. Dus het is puffen geblazen,nu hier is het alle sjezus koud en erwordt al op diverse en ijsbanen geschaatst. nou Sjaak heel veel plezier en xxx aan jou en je Down under vrinden!

mamsie

Bedoelde diverse sloten doei x x x

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!