femkediscoversdownunder.reismee.nl

Kerst in Nieuw Zeeland: Rotorua en Auckland

hela!

kerstavond zaten we nog steeds in het stinkendeRotorua alhoewel de stank ineens best wel mee viel, gewenning trad al op. Donderdag, eerste kerstdag.Raar om in een land te zijn waar je kerstbomen ziet staan, de kerstman in etalages ziet maar iedereen ondertussen praat over barbeques op het strand en je in je rok rondloopt. Voor mij moeilijk te geloven dat het echt kerst was..

S'ochtends dan maar een kerstuitje gepland naar de Knox geisers in Wai-o-tapu. Een vulkanisch wonderland waar we de wereld der geisers, zwavel en dus rotte eierengeur zouden gaan omarmen. Bijzonder om te zien zo'n geisers ook al wordt deze kunstmatig opgewekt door het afwachtende publiek. De wandeling door het park neemt ons mee langs moderpoolen, zwavelgeisers, gele watervallen, algenbaden en rook, veel rook. Allemaal erg indrukwekkend alhoewel zowel Eoin als ik inmiddels zoveel moois hebben gezien dat het moeilijker is ons te imponeren. In de giftshop nog een paar souvenirs op de kop getikt voordat we richting Mount Manganui reden.

Daar lag ik dan; 28 graden op het strand van Manganui. Om mij heen surfers met kerstmutsen op, strandwachten verkleed als kerstman en veel barbeques. Wat een rare gewaarwording.. S'avonds aan het strand gekampeerd met onze kerstmaaltijd en chocoladetaart toe.Vrijdag, Boxing day, reden we na eerst nog wat gechilled te hebben op het strand richting Auckland waar we onze trouwe vriend moesten inleveren. Hector, de camper, had zijn plicht gedaan en zijn volgende reizigers stonden de volgende dag alweer op hem te wachten. Arme hij, weer met de ferry, weer naar Christchurch..

De weg naar Auckland was mooi en druk. Auckland, de grootste stad van het land met 1,2 miljoen inwoners lijkt erg openminded en leuk. Hector ingeleverd en ingecheckt in het hostel waar een enorm groot tweepersoonsbed op mij wachtte.. ook wel weer fijn. Rondgewandeld door de stad, koffie drinken, nog meer souvenirs kopen en de laatste twee dagen in Nieuw Zeeland zijn..

Vandaag naar het park geweest en nu de laatste uren in NZ.. Na 6381 kilometer te hebben gereden door dit prachtige land vol mooie verrassignen, natuurgebieden, steden, mensen en dieren wil ik eigenlijk niet weg. Australie is mooi en bijzonder, Nieuw Zeeland is mooier en bijzonderderder.. Hier kom ik ooit terug, dat weet ik zeker.

Morgenochtend vlieg ik terug naar Perth waar ik om half drie aan zal komen, een vlucht van 8,5 uur, terug naar waar ik begon, terug naar mijn vrienden daar! leuk!

dag fantastisch-geweldig-mooi-schitterend-fijn-fenomenaalNieuw Zeeland, sentiment!!

xxfemke

Reacties

Reacties

fred

Snik, snik. Helaas ook aan mooie dingen komt een einde! Geweldig om het te hebben ervaren en er getuige van te zijn geweest. Ik wens je een goed afscheid van dit land en natuurlijk ook van Eoin, die je wellicht een hele lange tijd niet meer zal zien! Geniet er nog maar even van en een goede vlucht en weerzien met Rob cs in perth.
xx

rutgrrr

hahaha ja die oplichters bij die wai-o-tapu geiser mikken gewoon een stuk zeep in... Kheb de foto's nog eens teruggekeken. Dat meer met al die kleuren was wel erg mooi!

mamsie

Wat een ervaringen weer zeg! Van je verhaal en je fotos genoten,wat is het een wonderschoon land,ik kan me voorstellendat je moeite had om het te verlaten. Nu op naar Perth naar je vrienden ook heel fijn.Veel plezier en geef Sam en Rob een dikke zoen. Doei sattie liefs uit een koud en vriezend hollandxxxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!