femkediscoversdownunder.reismee.nl

Van Byron Bay naar Coffs Harbour..

Helahola,

Na bijgekomen te zijn van de nacht in het Casino en het stadsleven vertrok ik afgelopen donderdag naar het alternatieve plaatsje Byron Bay. Dit stadje met slechts zo'n 9000 inwoners staat bekend om zijn alternatieve karakter, alternatieve geneeswijzen, laidback cultuur en zijn inwoners. Ooit, ergens in de jaren zeventig na een muziekfestival zijn veel bezoekers blijven hangen en hebben Byron Bay gemaakt tot wat het nu is..

Eerlijk is eerlijk, een erg leuk stadje. Inderdaad erg laidback, veel regenbooggekleurde winkeltjes, veel indiaas-georienteerde winkeltjes en aardige relaxte mensen. Daarnaast surfers, heel veel surfers. En, de echte. De stereotype toffe surfdudes. Hier waren ze dus al die tijd, ik maar zoeken.. De een na de ander raast over de enorme golven en gods, het lijkt dan zo makkelijk.

Donderdagavond kwam ik redelijk laat aan en omdat er weer een uur tijdsverschil was (nu 10 uur tov Nederland) was ik pas om tien uur in mijn hostel en redelijk gaar van weer vier uur in de bus. Lekker een boek gelezen en in bed gaan liggen. Met Joris gebeld en gaan slapen om de volgende dag weer met Eoin af te spreken die hier al weer een dag of vijf was. We maakten er een fijne relaxte dag van en dronken dus koffie, slenterden wat door de straten, liepen een paar winkeltjes in, keken naar de surfers op het strand en lagen te relaxen in de zon. S'avonds een pizza op het strand gegeten (koud was het hier!!) en een biertje gedronkenin Byron Northern Hotel waar een leuk bandje speelde..

De volgende dag samen met Eoin naar de Lighthouse gelopen wat wederom een pittige en erg steile wandeling was maar waarna we fiks werden beloond met de meest waanzinnige uitzichten over de enorm blauwe zee. Deze keer vol met surfers, dolfijnen en!! Walvissen.. Heel veel waslvissen. Je kon ze goed zien, je zag ze onder water zwemmen, af en toe lucht uitblazen en soms kwamen ze een beetje omhoog.. Gigantisch waren ze, zelfs van honderden meters afstand.. Die avond vertrok Eoin naar Sydney om vervolgens naar Adelaide te vliegen en dus reis ik het laatste deel van de oostkust alleen. Wat ook wel weer even fijn is want je ontmoet meteen weer een heleboel nieuwe mensen en je geeft minder geld uit..

De volgende dag, zondag pakte ik de greyhound om een uur op weg naar Coffs Harbour. Een klein plaatsje vier twee uur rijden onder Byron Bay. Er scheen niet veel te doen te zijn maar ach, dat is ook wel eens fijn. Daar aangekomen sliep ik in het schoonste en nieuwste hostel tot nu toe, heel relaxed. Ik maakte kennis met Rachel en Maria, uit Bitmingham en Zweden, Tom uit Australieen had een leuke avon met hen. De volgende dag naar de stad gelopen wat ver was en naar de Clog Barn. Ja ja.. De Clog Barn. Holland Down Under. Een mini Madurodam, Oma's cafe, klompen en stroopwafels.. erg grappig. Daarna naar Muttonbird Island gelopen waar de stormvogels komen om te broeden. Je kan er makkelijk heen lopen en op de hoogste punten zag ik weer enkele walvissen en vele vele stormvogels.

Vanmorgen de Whale Watch toer gedaan, wat zo cool was. Eerste uur gebeurde er niets en waren we allemaal min of meer teleurgesteld. In het tweede uur en meer naar het Noorden gevaren te zijn kwamen er ineens vier walvissen boven, met kalveren en al. Staarten, vinnen, grote luchtbellen en splashen. Hierna, al kijkend naar de oceaan was daar ineens hetgeen waarvoor we gekomen waren. Een walvis met zijn hele lijf in een grote spring zo hop uit de oceaan! gigantisch werkelijk...!!

En nu.. nu zit ik in Port Macquarie.. in een leuk, gezellig hostel. Ik heb net de befaamde fish&chips gegeten en ga nu even een boek lezen..

Doei!!

xxx

dineke

dat klinkt allemaal weer prachtig!
weer van die dingen wat ik alleen maar op t.v. zie!!!

toppie!!

dikke kus!!!

fred.

Terwijl ik naar Amy Macdonald zit te luisteren, dit leuke verhaal zitten lezen. Ik ben erg benieuwd naar de foto's en Amy maar zingen 'this is the life" Ja, gelijk heeft ze en jij! Straks naar de film 'il y a longtemps que je t'aime" inderdaad alweer een 'a longtemp'; gelukkig maar!

kus